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Franchise Marvel/Disney #3.2

le Jeu 23 Nov - 10:29
Oh oui, Jude Law ! Je suis tout à fait pour !

Pour les scènes dans les années 40 d'Avengers 4, est ce que ça veut dire qu'on reverra aussi Peggy ? Elle me manque. Je regrette toujours que la série ait été arrêtée.
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Re: Franchise Marvel/Disney #3.2

le Jeu 23 Nov - 19:30
C'est l'une des rumeurs qu'on pourrait la revoir car elle était déjà présente durant le big photoshoot des 10 ans du MCU dont Mark nous avait fait ces chouettes vidéos. Elle a pu tourner des scènes mais évidemment quand on la questionne sur ça, elle nie quoique ce soit

Ouais ABC a pas voulu continuer pour la saison 3 et ils nous ont pondu à la place les Inhumains

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Re: Franchise Marvel/Disney #3.2

le Dim 26 Nov - 11:16
New pour Avengers 4 qui pourrait être un gros spoiler


Alors pour ce matin, il y aura juste une info concernant un tout new casting call pour Avengers 4 qui pourrait donner un gros spoiler sur l'intrigue de deux personnages: Wanda & Vision!!

En effet, le casting call recherche deux jumeaux, d'à peine âgés de plus de 2 ans. Et là, où ça interpelle tous le monde, c'est que cela pourrait concerner Wanda & Vision pour une possible réalité alternée; pourquoi? Car dans les comics, Wanda crée avec sa magie des jumeaux (deux petits gars): Wiccan et Speed qui feront partis des New Avengers.
Et ça pourrait donc être ça, qu'on les voit dans cette réalité alternée où cette intrigue sera adaptée... Puis y a aussi le coup des scènes d'Avengers 3, où l'on voit Vision sous apparence humaine... Après, il y a une autre option, c'est que lorsqu'un bébé se trouve avoir un rôle dans un film, ils font toujours en sorte de prendre des jumeaux pour réglementer le cotât d'heures qu'un enfant doit être présent sur une journée de tournage. Comme cela fut le cas pour les jumelles Olsen, (les sœurs d'Elizabeth) dans "La fête à la maison", où elle jouait chacune leur tour la petite Michelle Elizabeth Tanner.

Donc maintenant on va devoir attendre pour savoir si la 1ere hypothèse se trouve être vrai mais y a de grandes chances vu toutes les scènes flash-bach ou réalité alternative qu'on va avoir grâce à toutes ces photos bts (celle de la fin d'Avengers 1 avec Tony/Loki/Thor + les scènes dans les années 40 avec Chris et peut-être Sebastian & Hayley)...


'Avengers 4' Casting Call May Reveal Major Spoiler


The untitled sequel to Avengers: Infinity War looks like it could be taking a major cue from the comic books, according to a recent casting call.

The casting notice states that the production codenamed "Mary Lou" is looking for two-year-old twin boys for two days of filming in December. Filming is taking place in Peachtree, Georgia, which is about 30 minutes away from Atlanta.

The request to cast twins should ring alarm bells for Avengers fans, especially with the budding relationship between Scarlet Witch and the Vision.

In the comics, the two fall in love and eventually get married, resulting in the births of twin boys. The story surrounding the kids has been one of the most confounding plots in Avengers comics. At first, the kids were found to be created by Scarlet Witch from shards of Mephisto's soul, and were reabsorbed into the demon.

Wanda Maximoff nearly went mad from the events, which eventually caused her and Vision to break up. Later, Wanda has a nervous breakdown and uses her powers to "Disassemble" the Avengers, including killing Hawkeye and Jack of Hearts. Magneto takes her away, but she ends up being convinced by Pietro to rewrite reality where everyone has their hearts' desires, resulting in the House of M event.

Then two members of the Young Avengers, Wiccan and Speed, believe themselves to be reincarnated versions of Scarlet Witch's children, resulting in the maxi-series Avengers: Children's Crusade.

It remains to be seen if this pans out in the Marvel Cinematic Universe, but we wouldn't be surprised. Vision and Scarlet Witch's relationship has been teased since Avengers: Age of Ultron, their first cinematic appearance.

It was shown they have a strong connection in Captain America: Civil War, despite them fighting on opposing sides in the conflict. Set photos have shown the two fighting together in Avengers: Infinity War, indicating that relationship will continue to develop in the new movie.

But will they have kids? And if so, how will it play into the plot? Is it a vision of a possible future, some Infinity Gauntlet trickery, or something else?

Maybe we'll get a better idea when Avengers: Infinity War premieres in theaters on May 4, 2018.

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Re: Franchise Marvel/Disney #3.2

le Dim 26 Nov - 11:47
je me demandais justement si on irait dans cette direction avec Wanda et Vision.
Cette histoire de réalité(s) alternative(s) peut-elle prendre une grande place dans l'intrigue du coup ? Parce que ça fait beaucoup de scènes du coup.
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Re: Franchise Marvel/Disney #3.2

le Dim 26 Nov - 12:26
Alors là, je sais pas du tout car je me souviens aussi que durant les scènes de tournage d'Avengers 4, "flash-back" avec Robert/Tom/Chris pour une scène de fin d'Avengers 1, il y avait aussi sur une photo dans sa boite, la machine de Tony, celle que l'on voit dans "Civil War", qui remontre les souvenirs... Donc on sait pas si c'est scène flash-back grâce à l'appareil ou scène réalité alternée

Donc pas vraiment de réponses concluantes pour le moment


Et j'ai oublié de dire que ce soir, il y a deux films de deux des acteurs du MCU: sur la 1, il y a Jurrasic World avec Chris P et sur la 2, il y a The Impossible, avec Tom/Spidey, THE film qui l'a révélé et lui a permis de décrocher le rôle de Spidey.



Alors là grosse grosse preview, j'ignore combien de temps cela restera visible alors j'espère que vous pourrez les voir! La personne qui nous avait donné les quelques screens du trailer d'Avengers 1, vient tout juste de nous dévoiler des micros secondes du trailer, liées au screen qu'il avait mis
La fameuse scène que l'on voit dans le trailer du Comic Con quand Steve sort de l'ombre et qu'on découvre son look!!



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Re: Franchise Marvel/Disney #3.2

le Dim 26 Nov - 22:02
oooooh c'était court, mais c'était bien !
J'aime vraiment beaucoup le plan avec Natasha, Steve et Sam. Et ce regard de Vision à Wanda !
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Re: Franchise Marvel/Disney #3.2

le Dim 26 Nov - 23:23
Wow ! On vois vraiment la connexion entre Wanda et Vision ^^
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Re: Franchise Marvel/Disney #3.2

le Dim 26 Nov - 23:54
Zut loupé, les vidéos plus disponible ><
J'voulais voir le look de Steve même si ça remplace pas l'attente pour Bucky xD
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XuanCuc
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Re: Franchise Marvel/Disney #3.2

le Lun 27 Nov - 0:31
Wow j’ai eu chaud ! A 30 minutes près ^^
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Re: Franchise Marvel/Disney #3.2

le Lun 27 Nov - 2:33
Je pense que la bande annonce ne va pas tarder, si il a chopper les images en HD et la vidéo..

Je pense soit pour le début de la nouvelle saison de Agent Of shield ce vendredi, soit ce sera avec Star Wars dans 3 semaines.
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Re: Franchise Marvel/Disney #3.2

le Lun 27 Nov - 8:56
Oui, les dates de diffusion pour le trailer sont entre le 1er et 4 décembre, selon les dernières informations...

Alors Heaven, les voici les micros vidéos donc profites-en car celles-là ne seront pas supprimées











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Re: Franchise Marvel/Disney #3.2

le Lun 27 Nov - 13:40
Merciiiiiii
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Re: Franchise Marvel/Disney #3.2

le Lun 27 Nov - 13:43
De rien!!

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Et grosse grosse new pour ce matin!!

Vanity Fair sort le fameux gigantesque photoshoot pour les 10 ans du MCU

Vanity Fair vient tout juste de sortir 4 couvertures de son prochain numéro spécial 10 du MCU et les persos qui apparaîtront dans les 2 films, ainsi que de news photos de tous les personnages marquant du MCU!!Le fameux photoshoot dont nous avait parlé Mark Bon maintenant, il reste sûrement encore plein de photos qu'ils nous ont pas encore fait partager, comme la big photo où tous les acteurs sont sur les gradins
Bon sur les 4 couvertures, je trouve ça super dommage que Sebastian ne soit pas dessus, surtout qu'Anthony, lui, y est, et au niveau des persos, le plus important c'est Bucky!

On peut voir dans les shoots de tous les persos que le perso de Laura, la femme de Clint y est!! On voit aussi les news looks de Bucky , Natasha & Clint

Y a une interview de tous le cast avec ces photos, je vous le posterais tout a l'heure pour en faire un petit résumé  


Photos couvertures









Shoots














Dernière édition par Alexa le Lun 27 Nov - 15:20, édité 1 fois

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Re: Franchise Marvel/Disney #3.2

le Lun 27 Nov - 14:13
Et bien j'ai raté plein plein de news ici!!!! Beaucoup sur Seb d'ailleurs!!! Il a plein de projet c'est cool!!!!

Et pour Avengers tous ça donne hyper envie!!!!! J'ai trop hâte et vivement le trailer!!!

Merci ma lexouille pour toute ses news photos....

Oh, j'ai oublier de préciser, j'adore le nouveau look de Clint mais Natasha je la préfère en rousse
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Re: Franchise Marvel/Disney #3.2

le Lun 27 Nov - 14:26
Oui, t'as raté plein de trucs Ouais, Seb est pas mal pris en ce moment et ça devrait continuer car dans quelques semaines la promo de "I, Tonya" va reprendre

Viii pour le look de Clint, ça lui va bien cette coupe! Ah non Natasha, elle est bien aussi en blonde
Tiens, t'as rien dit du tout sur Bucky

Et de rien


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Les Russo nous ont posté cette image il y a tout juste 2h sur les différents réseaux sociaux et on est beaucoup à penser que c'est leur façon à eux de nous faire le décompte avant le lancement du trailer d'Avengers 3 Donc dans 3 petits jours, on devrait enfin avoir le trailer!!
Donc si je me trompe pas dans les calculs, ça devrait faire jeudi qui arrive


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Re: Franchise Marvel/Disney #3.2

le Lun 27 Nov - 15:33
Elle sont top ces photos !
Natasha ne me dérange pas en blonde mais j’ai une petite préférence pour ses cheveux roux ^^
Et j’adore le nouveau look de Clint !

Vivement dans 3 jours alors ^^
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Re: Franchise Marvel/Disney #3.2

le Lun 27 Nov - 18:56
Heureusement que tu as précisé qu'on voyait la femme de Clint dans les photos parce que je me demandais qui était cette nana, je ne l'avais pas reconnue.
Par contre, évidemment, encore une fois, Thor
Spoiler:
a ses deux yeux.
Et il me semblait que Groot devait être à nouveau adulte et là, il est en baby Groot sur l'épaule de Drax...
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Re: Franchise Marvel/Disney #3.2

le Lun 27 Nov - 19:27
Me suis dit, "vais préciser que Laura est là"
Alors non dans Avengers 3, Groot ne sera pas adulte mais un adolescent Là, c'était surtout du fan-favorite est l'effet Baby Groot^^
Pour Thor, c'est encore une fois pour ne pas spoiler ceux qui n'ont pas encore vu Thor 3^^

Viii, vivement dans 3 petits jours, s'ils ne jouent pas avec nos nerfs

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Re: Franchise Marvel/Disney #3.2

le Lun 27 Nov - 23:59
Ah ben j'ai pas vu le Thor encore c'est bien

Bucky, c'te regard de tueur *Bave officiellement*

Bien hâte de ce trailer en tout cas
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Re: Franchise Marvel/Disney #3.2

le Mar 28 Nov - 10:50
Oui, ils savent tout cacher en pensant à ceux qui non encore rien vu de leur dernier film^^

Ah bah Bucky, c'est Bucky


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Alors voila, ce sera un petit résumé de l'article de Vanity Fair qui accompagne toutes ces supers chouettes photos  mais avant ça, après le teasage des Russo avec ce chiffre 3; c'est au tour de Mark de nous poster, il y a quelques heures ce simple message:

"Something big is coming..." - Post Mark Ruffalo Facebook/Twitter - 27.11.2017

Ca ne peut pas être une simple coïncidence: le trailer arrive


Et surtout; les Russo continuent le décompte pour le lancement du trailer car hier, ils nous avaient posté le numéro 3 et là, ils viennent de nous poster le numéro 2, donc le trailer sera là, jeudi 30 novembre!!!          





Reportage Vanity Fair pour les 10 ans du MCU

Alors voila, Vanity Fair pour fêter les 10 ans du MCU, nous a fait de supers chouettes photoshoots de tous les persos que l'on verra dans Avengers 3 & 4 mais ils nous ont fait aussi un long, très long reportage dessus!
Bon, c'est tellement long, je ne peux pas vous traduire tout à 100% et avec l'aide de tous les articles qui tombent ces dernières sur plusieurs points, je vais vous faire un petit résumé, en citant en anglais les passages précis que je vais vous détailler, mais je vous poste l'article en entier et sous balise spoiler tellement il est long
Mais juste avant, une petite anecdote pour ceux qui ignore que Kevin Feige a débuté sa carrière sur la 1ere trilogie X-Men, avant de partir fonder le MCU, et que c'était lui à l'origine du fameux look que Hugh Jackman a dans les films, surtout au niveau du costume.


Petit résumé: L'article fait déjà un petit résumé de toute la franchise, de ces débuts à aujourd'hui, en abordant aussi les prochains films; brièvement pour Black Panther, Captain Marvel & Ant-Man and The Wasp. Mais évidemment reste beaucoup plus longtemps sur Avengers 3 & 4 qui sont le sujet premier de toutes ces photos!
Kevin Feige nous révèle qu'après Avengers 4 qui sera le plus ambitieux multi crossover de la franchise pour l'année 2019, sera aussi le dernier moment pour certains personnages de l'équipe originelle des Avengers, de raccrocher leurs capes et boucliers.
Cela vient du fait que la majorité des contrats de l'équipe d'origine: Robert, Chris E, Scarlett, Mark, Jeremy & Chris H; se terminent avec Avengers 4, qu'ils ont tous rajouté sur leurs contrats initiales de 6 films (et Robert lui a rajouté en plus d'Avengers 4 sur son contrat: Cap 3 & Spidey).
Et durant le big photoshoot, Chris H a dit qu'il pensait à ce moment-là qu'il faudrait prendre une photo de tous le monde car ils sont tous conscients que ce sera la dernière fois qu'ils seront tous ensemble pour une occasion pareille. Scarlett ajoute aussi qu'elle ressent beaucoup de joie pour la prochaine génération mais que cela est aussi un sentiment doux amer, mais que c'est un sentiment positif.
J'espère juste que pour tous ces plausibles départs, qu'ils ne tuent pas systématiquement les personnages car on peut faire partir des persos sans les tuer obligatoirement et c'est pas en tuant des persos, qu'on apporte toujours du drame, de la noirceur ou tragédie...

“After Avengers 4, an ambitious multi-franchise crossover movie slated for release in 2019, at least some of the original characters who sit at the center of the billion-dollar Avengers team will be hanging up their capes and shields.” said Kevin Feige

“I thought, Could somebody take a photo of this? We’re all aware that this is going to be the last time we get to hang out like this," Hemsworth said.

Scarlet Johansson added, "I feel a lot of joy for the next generation. It’s a bittersweet feeling, but a positive one.”


Kevin Feige apporte aussi quelques révélations sur l'avenir après Avengers 4, en expliquant que jusqu'ici la franchise est composée de 22 films et qu'ils ont des idées pour encore 20 films pour continuer la franchise et que beaucoup seront des choses qu'ils n'auront pas encore mise en place dans les précédents films.
Kevin explique aussi qu'Avengers 4 va apporter quelque chose que ne voit jamais dans un film de super-héros: un final. Qu'il y aura vraiment deux périodes distinctes dans cette franchise. Tout ce qu'il s'est passé avant Avengers 4 et tout ce qu'il se passera après. Et qu'il sait que ce ne sera pas la façon dont les gens l'attendent.
Et pour cette new-là, ça m'étonne pas de Feige car au début de l'aventure du MCU, comme il le rappelle dans l'article, il disait qu'il avait l'idée de 15 films direct donc prévoir 20 films après, c'est rien pour lui Faut juste espérer que les fans vont aimer ce qu'il prépare vu que ça va être du gros changement à prévoir avec sûrement beaucoup de départs...


"Marvel is 22 movies in, and we’ve got another 20 movies on the docket that are completely different from anything that’s come before—intentionally,” Feige said.

"Avengers 4, he said, will “bring things you’ve never seen in superhero films: a finale. There will be two distinct periods. Everything before Avengers 4 and everything after. I know it will not be in ways people are expecting.”


Spoiler:
After a decade of unprecedented success, Marvel Studios is at a pivotal moment: the looming farewell to some of its founding superheroes, and the rise of a new generation. Kevin Feige, the creative force behind the $13 billion franchise and a slew of Marvel stars, discusses its precarious beginnings, stumbles, and ever-expanding empire.


On a sweltering October weekend, the largest-ever group of Marvel superheroes and friends gathered just outside of Atlanta for a top-secret assignment. Eighty-three of the famous faces who have brought Marvel’s comic-book characters to life over the past decade mixed and mingled—Mark Ruffalo, who plays the Hulk, bonded with Vin Diesel, the voice of Groot, the monosyllabic sapling from Guardians of the Galaxy. Angela Bassett, mother to Chadwick Boseman’s Black Panther, flew through hurricane-like conditions to report for duty alongside Robert Downey Jr., Scarlett Johansson, Gwyneth Paltrow, Brie Larson, Paul Rudd, Jeremy Renner, Laurence Fishburne, and Stan Lee, the celebrated comic-book writer and co-creator of Iron Man, Spider-Man, Doctor Strange, the Fantastic Four, and the X-Men.

Their mission: to strike a heroic pose to commemorate 10 years of unprecedented moviemaking success. Marvel Studios, which kicked things off with Iron Man in 2008, has released 17 films that collectively have grossed more than $13 billion at the global box office; 5 more movies are due out in the next two years. The sprawling franchise has resuscitated careers (Downey), has minted new stars (Tom Hiddleston), and increasingly attracts an impressive range of A-list talent, from art-house favorites (Benedict Cumberbatch and Tilda Swinton in Doctor Strange) to Hollywood icons (Anthony Hopkins and Robert Redford) to at least three handsome guys named Chris (Hemsworth, Evans, and Pratt). The wattage at the photo shoot was so high that Ant-Man star Michael Douglas—Michael Douglas!—was collecting autographs. (Photographer Jason Bell shot Vanity Fair’s own Marvel portfolio shortly afterward.)

But it wasn’t Samuel L. Jackson’s Nick Fury or even Chris Evans’s Captain America who assembled Earth’s mightiest heroes. They came for Kevin Feige, the unassuming man in a black baseball cap who took Marvel Studios from an underdog endeavor with a roster of B-list characters to a cinematic empire that is the envy of every other studio in town. Feige’s innovative, comic-book-based approach to blockbuster moviemaking—having heroes from one film bleed into the next—has changed not only the way movies are made but also pop culture at large. Fans can’t get enough of a world where space-hopping Guardians of the Galaxy might turn up alongside earthbound Avengers, or Doctor Strange and Black Panther could cross paths via a mind-bending rift in the space-time continuum. Other studios, most notably Warner Bros., with the Justice League, have tried to create their own web of interconnected characters. Why have so many failed to achieve Marvel’s heights? “Simple,” said Joe Russo, co-director of Avengers 3 and 4. “They don’t have a Kevin.”

Before Feige, Marvel Studios wasn’t even making its own films. Created in 1993 as Marvel Films, the movie arm of the comics company simply licensed its characters to other studios, earning most of its money from merchandise sales. (The popular 2002 Sam Raimi-directed Spider-Man movie, for example, was made by Sony’s Columbia Pictures.) Feige was part of the team that pushed for the studio to take full creative control of its library of beloved characters, a risky move at the time. “For us old-timers—me and Robert [Downey] and Gwyneth [Paltrow] and Kevin—it felt like we were the upper-classmen,” Jon Favreau, director of the first two Iron Man movies, told me shortly after the photo shoot. “We were emotional . . . thinking about how precarious it all felt in the beginning.”

Feige has never really forgotten that feeling of uncertainty. He confessed that he experiences pangs of anxiety “multiple times” on every film, and told me he often wonders, “What is the movie that’s going to mess it all up?” But, as the vaunted Marvel Cinematic Universe enters its second decade, perhaps the more pressing question is: What’s the movie that’s going to keep it all going?

After Avengers 4, an ambitious multi-franchise crossover movie slated for release in 2019, at least some of the original characters who sit at the center of the billion-dollar Avengers team will be hanging up their capes and shields. That’s partially because the Marvel contracts with the actors who play them—Evans (Captain America), Ruffalo (Hulk), Downey (Iron Man), Johansson (Black Widow), Hemsworth (Thor), and Renner (Hawkeye)—are coming to an end. Meanwhile, DC Comics’ Wonder Woman, one of the top-grossing films of 2017, proved that Marvel doesn’t have a monopoly on beloved superhero icons.

Disney promises that Marvel has at least another 20 years’ worth of characters and worlds to explore—for starters, the studio is finally delivering films with black and female heroes at the core—but declines to offer up any secrets of that ambitious slate. Moviegoers, for now, will simply have to trust in Feige. Luckily for Marvel obsessives, the 44-year-old studio executive is one of them. “At the heart of Kevin is a real”—Scarlett Johansson paused before using the same word everyone does to describe her boss—“fanboy.”


THE FANBOY

On the morning of the premiere of the latest Avengers film—Thor: Ragnarok—Kevin Feige sits in his office on the second floor of the Frank G. Wells Building, on the Walt Disney Studios lot. Alongside a shelf of his trademark baseball caps, some stacked four deep, Feige’s walls and tables are adorned with reminders of the characters, narratives, and modern-day myths he’s brought to the big screen. But when it comes time to tell his own origin story, Feige smiles warmly at me before . . . pretending to fall asleep.

It’s not that he’s told the story too often—Feige rarely talks about himself in interviews—he just finds his own journey deeply uninteresting. Mark Ruffalo thinks this is actually the key to Feige’s success: “The people that I think are great, like Daniel Day-Lewis, don’t make it about them—it’s about the material,” he said. “You don’t see Daniel Day-Lewis trying to show you how fucking great Daniel Day-Lewis is, and he’s our greatest actor. Kevin’s like that.”

Feige obligingly zooms through his biography for me: childhood in Westfield, New Jersey, in the late 70s and 80s, an obsession with blockbusters (Superman, Star Wars, Star Trek, Indiana Jones, Back to the Future), terrible grades in junior high, movies at the local theater every Friday night. Comics were O.K., but movies were his thing. Feige’s grades improved in high school, and he got into the University of Southern California—his goal since he was 11 or 12 years old—only to be rejected from its selective film school five or six times before he got in. All he wanted to do, his entire life, was make films.

As he relaxes in the interview, Feige’s storytelling instincts kick in, and he begins to infuse his own narrative with touches of destiny or, as he calls them, “Can you believe it?” moments.

The first of those moments came years before when Feige landed a college internship working for director Richard Donner and his wife, producer Lauren Shuler Donner. Later, when each Donner was looking to hire a full-time assistant, Feige thought the choice was clear. Richard Donner, who directed Superman, was one of Feige’s idols. (“Superman was formative,” he says.) But he ultimately decided to work for Shuler Donner—the busier of the two—and set himself on the road to becoming a producer. Which is how he found his way to Marvel and an important lesson in risktaking.

Shuler Donner was a producer on, and a driving force behind, X-Men, a 2000 Fox film starring Marvel characters. One day on set, Shuler Donner and Avi Arad, then head of Marvel Studios, watched as an exasperated stylist, at Feige’s insistence, sprayed and teased actor Hugh Jackman’s hair higher and higher to create the hairstyle that would become the signature look of the character Wolverine. The stylist “eventually went ‘Fine!’ and did a ridiculous version,” Feige recalls. “If you go back and look at it,” he admits, “he’s got big-ass hair in that first movie. But that’s Wolverine!” The experience stuck with Feige. “I never liked the idea that people weren’t attempting things because of the potential for them to look silly,” he says. “Anything in a comic book has the potential to look silly. That doesn’t mean you shouldn’t try to make it look cool.”

Feige’s passion and geeky attention to detail caught Arad’s eye. (He affectionately refers to Feige as a Trekkie.) Arad hired Feige and sent his new employee to studios that licensed Marvel characters to monitor the company’s intellectual property, offer helpful notes, and generally serve as a Marvel ambassador. Feige watched directors like Sam Raimi with fascination and others, occasionally, Favreau noted, in “frustration” in the era of films such as Daredevil, Ang Lee’s Hulk, and The Punisher. Feige’s advice was sometimes ignored, and many of those films became notorious flops. “The answers,” Feige still says, explaining why comic-book adaptations go wrong, “are always in the books.”

By the time Arad had a financial plan in place for Marvel to finance its own films, Hollywood had turned its back on the superhero genre. Even Marvel’s most popular character, Spider-Man, disappointed at the end of his trilogy in 2007. “Some people were giving last rites” to the genre, Favreau said.

Feige downplays it now, but like Sky Masterson in Guys and Dolls, Marvel Studios bet everything on the first roll. Borrowing money by offering up film rights to its biggest characters as collateral and tirelessly pitching the idea to skeptical foreign buyers, Feige and Arad finally hired three directors to make movies for Marvel Studios: Favreau for Iron Man, Louis Leterrier for The Incredible Hulk, and Edgar Wright for Ant-Man. (Only Favreau would become part of the enduring Marvel legacy.) “People forget Iron Man was an independent movie,” Feige says.

The gamble paid off. Iron Man premiered to rave reviews and a huge box office in 2008, giving Marvel the financial cushion and industry credibility it needed to forge on with its strategy. Meanwhile, as the ranks of Marvel Studios swelled beyond a skeletal operation, its C.E.O. decided to depart. “You can talk to my friends and enemies, and they’ll tell you my weakest point is I’m a one-man show,” Arad said. Not wanting to deal with the infrastructure that comes with launching a major franchise, Arad stepped down before the first Iron Man hit theaters but not before anointing his heir apparent. At only 33 years old, Feige was officially in charge of the first significant independent studio since DreamWorks.


BIRTH OF A UNIVERSE

Marvel’s run as an indie studio didn’t last long. The Walt Disney Company had been looking for a producer of “tentpole” films that could expand its audiences beyond family-friendly fare and the girl-centric princess line. Marvel, with its built-in audience of young men, fit the bill, and Disney acquired the company in 2009 for $4 billion. (Another “Can you believe it?” moment for Feige, who spent annual childhood vacations at Disney theme parks.)

Even with Disney’s deep pockets, Marvel continued to run a lean operation. Up until four years ago, Feige operated out of a series of unassuming offices—one shared with a kite company in West Los Angeles, one above a Mercedes-Benz dealership in Beverly Hills, and one Manhattan Beach office that, even after the success of The Avengers, was “cheap” and “dreary,” as Guardians of the Galaxy director James Gunn remembers.

On the wall of one of those early, drab offices hung a 1988 Technicolor poster by Marvel artists Ed Hannigan and Joe Rubinstein, crowded to the margins with hundreds of characters from all different story lines with the words MARVEL UNIVERSE emblazoned across the top. Feige would challenge visitors to find the smallest figure in the scrum.

Feige said he had long believed in the storytelling potential of weaving together Marvel’s superheroes and plots—in essence bringing that Marvel-universe poster to life. His hunch was validated by the media coverage around the astonishing $ 98 million opening weekend of Iron Man. Samuel L. Jackson’s brief appearance in that movie as Nick Fury, director of a counterterrorism agency central to the Marvel universe, initially was meant as an Easter egg, a knowing wink, for die-hard fans. “We put it at the end so it wouldn’t be distracting,” Feige said of the post-credits stinger that launched a decade-long trend. But after he saw how audiences—not just devoted comics fans—responded to Fury’s appearance, Feige knew the idea of cross-pollinating characters and movies had legs.

One early challenge was getting actors to sign up for Marvel’s ambitious vision. A character might star in one film, be part of an ensemble in another, and just make a goofy guest appearance in yet another. Jackson signed an unheard-of nine-picture deal with Marvel shortly after Iron Man came out, ensuring his participation in the subsequent Avengers movies and other Marvel properties. Feige found it particularly challenging to secure Chris Evans as Captain America, a character who acts as leader of the Avengers. Evans, who’d previously tackled the comic-book genre as Johnny Storm in the Fantastic Four movies, was hesitant to sign a long-term deal that would prevent him from doing other projects. Evans asked for a weekend to make his decision—Feige cited those few days as among the most nerve-racking of his tenure—before committing to six movies. Once Hemsworth agreed to play Thor, another foundational Avenger, Feige’s grand plan was under way. (It doesn’t hurt that Marvel contracts can be supremely lucrative. Robert Downey Jr. reportedly made $ 80 million in 2015, thanks largely to his work as Iron Man.)

Still, it wasn’t until a celebratory night in Rome in 2012, on the Avengers press tour, that the Marvel extended family really understood what its boss had planned. “I’m socially awkward,” Feige said. (“He’s short on kibitz,” Downey likes to say.) “So I talked about what we can do next.” As the hotel staff shushed them and the hour grew late, Feige pulled back the curtain on his master plan—or at least some of it. “I would like to take all of the comics and start to build the Marvel universe,” Feige declared. “We’ll have 15 productions in the next two years!”


THE MARVEL WAY OR BUST

Marvel’s first decade of moviemaking has not been without its misses and heartaches. Neither Iron Man 2, which came out in 2010, nor 2013’s Thor: The Dark World won critical raves. Two prominent directors—Edgar Wright and Joss Whedon—very publicly parted ways with Marvel after squabbling with the studio over artistic control. Wright, who wrote an early draft of Ant-Man but left the project in 2014 before filming began, declined to comment for this story. Whedon, who wrote and directed two Avengers movies and severed ties with Marvel in 2016, did not respond to requests to talk about his departure. But in published interviews both men have said they felt they had to sacrifice their own vision to serve Marvel’s interests.

The exodus of two admired artists (Wright was known for his genre send-ups Shaun of the Dead and Hot Fuzz, Whedon for creating the Buffy the Vampire Slayer television series) was not a good look for Marvel, which until then had enjoyed a fanboy-friendly reputation. From inside the family, James Gunn, Anthony Russo, and Evangeline Lilly, an Ant-Man star, described this period as a messy “divorce” and the tone around the studio as “uneasy.” Some critics argued that Marvel’s success spawned so many big-budget copycats that creativity didn’t stand a chance in Hollywood. Even one of Feige’s childhood heroes, Steven Spielberg, took a public shot at the glut of comic-book movies.

Feige doesn’t deny that directors need to play by a set of rules when they join Team Marvel, especially now that the concept of a single cinematic universe is non-negotiable. “Filmmakers . . . coming in understand the notion of the shared sandbox more than the initial filmmakers did because the sandbox didn’t exist then,” he said.

At the same time the studio seems increasingly willing to let directors be experimental and original in other ways. “Guardians is probably the best example of the audience validating even our more esoteric instincts,” Feige said. The unabashed goofiness of the Guardians of the Galaxy movies and the gonzo tone of Taika Waititi’s Thor: Ragnarok signal a radical departure from, say, the staid bleakness of Thor: The Dark World. Director Ryan Coogler’s upcoming Black Panther movie marks another major shift for Marvel: in February, the studio will launch its first movie with a black actor, Chadwick Boseman, in the lead. Captain Marvel, starring Brie Larson in the title role of a female air-force captain with superpowers, opens in 2019. “I can’t think of anybody [at Marvel] that hasn’t directly approached me and had very, very in-depth conversations about Panther,” Boseman told me.


LIFE WITH IKE

It seems like more than happenstance that Marvel’s emphatic inclusiveness coincides with a long-overdue 2015 management re-structuring by Disney that put Feige firmly in control of the studio and quietly sidelined Isaac “Ike” Perlmutter, Marvel’s controversial chairman and former C.E.O. Perlmutter is a shadowy but essential figure in the world of Marvel. The 75-year-old mogul helped rescue Marvel Entertainment Group from bankruptcy in 1998, when he merged it with Toy Biz Inc., a company he co-owned. Though Perlmutter endorsed Marvel’s decision to make its own films, he clung to outdated opinions about casting, budgeting, and merchandising that ran counter to trends in popular culture, sources close to the studio said. For example, Perlmutter, citing his years in the toy-making business, reportedly made the decision to scale back production of Black Widow-themed merchandise in 2015 because he believed “girl” superhero products wouldn’t sell.

Director James Gunn chalked up every conflict he had making Guardians of the Galaxy to Perlmutter and the Marvel “creative committee”—a legacy of the studio’s early days—which read every script and gave writers and filmmakers feedback. Said Gunn, “They were a group of comic-book writers and toy people” who gave him “haphazard” notes. The committee, for example, suggested Guardians of the Galaxy ditch the 70s music that the film’s hero loves. (The movie’s soundtrack, featuring retro hits, would later go platinum.) Members of the creative committee declined to comment for the story. Perlmutter also declined to comment, but a person with knowledge of his approach said, “Ike Perlmutter neither discriminates nor cares about diversity, he just cares about what he thinks will make money.”

In August 2015, a few months after rival Warner Bros. earned serious feminist bragging rights with its announcement that Patty Jenkins would direct Wonder Woman, Disney confirmed that it had changed Marvel’s management structure: Feige would report to Alan Horn, chairman of Walt Disney Studios, ostensibly as part of an effort to integrate Marvel into the bigger Disney film family. Perlmutter remains chairman of Marvel Entertainment. An early Trump supporter, he also advises the White House on veterans’ issues.

Critics sometimes forget that Feige announced Captain Marvel and Black Panther in 2014—during the Perlmutter era. Instead they focus on how Marvel missed the chance to make the first female-led superhero movie of the modern era. I asked Feige if he wished Marvel had gotten there before Wonder Woman. “Yeah,” he answered carefully. “I think it’s always fun to be first with most things.” Ever the fanboy, Feige got chills recounting the heroine’s powerful stand in No Man’s Land for me in his office. “Everything’s going to work out,” he said cheerfully. “Captain Marvel is a very different type of movie.”



THE AVENGERS, AND EVERYTHING AFTER

One week before the Marvel 10th-anniversary photo shoot, on the set of Avengers 4, I watched Marvel’s biggest stars lounge on comfy couches under a canopy in the long stretches between takes. Mark Ruffalo scratched Scarlett Johansson’s back, while Johansson, Chris Evans, and several other Avengers hunched over their phones in a competitive game of Words with Friends. I reached for a camera to record the moment—some of the most famous faces in the world lit up by phone screens just like the rest of us—but the ever vigilant Marvel security team had wrapped my phone in layers of protective tape. Later, Chris Hemsworth mentioned that very moment to me. “I thought, Could somebody take a photo of this? We’re all aware that this is going to be the last time we get to hang out like this.”

And yet the actors who have contributed so much to Marvel’s past successes have little doubt about the studio’s future. “I feel a lot of joy for the next generation,” Johansson said. “It’s a bittersweet feeling, but a positive one.”

In true Marvel fashion, members of the original Avengers team will help pave the way for the new guard. The latest Captain America introduced fans to Boseman’s Black Panther while Downey’s Tony Stark mentored Tom Holland’s Peter Parker in Spider-Man: Homecoming—“serving at the pleasure of young Master Holland,” Downey said with characteristic flair. Spider-Man’s return to the Marvel fold is a coup for Feige, who helped orchestrate a hero-sharing arrangement with Sony.


To hear Disney C.E.O. Bob Iger tell it, Marvel’s next wave is just beginning. He notes that the studio has rights to 7,000 characters, who can travel anywhere their creators wish to take them. “We’re looking for worlds that are completely separate—geographically or in time—from the worlds that we’ve already visited,” Iger explained.

Both Iger and Feige hinted at how the franchise will expand into different realms, with James Gunn working in close collaboration to possibly spin off some characters from the extraterrestrial world of the Guardians of the Galaxy. Marvel is “22 movies in, and we’ve got another 20 movies on the docket that are completely different from anything that’s come before—intentionally,” Feige said.

While Feige refused to reveal any details about the characters and stories Marvel has yet to introduce, he did promise a definitive end to the franchise that built Marvel. Avengers 4, he said, will “bring things you’ve never seen in superhero films: a finale.” This may mean a lot of dead Avengers at the hands of the villain Thanos, who has appeared sporadically and tantalizingly since the first Avengers movie back in 2012. But the Marvel Cinematic Universe will live on. “There will be two distinct periods. Everything before Avengers 4 and everything after. I know it will not be in ways people are expecting,” Feige teased.

“Everything after,” without these Marvel mainstays, will be hard work. The studio constantly needs to cast new actors, develop surprising new narratives, and risk looking a little silly—as Feige did with Wolverine’s hair—all under the harsh glare of millions of fans and detractors watching the studio’s every move. Feige, however, has no worries about Marvel’s longevity, a point he illustrated by quoting one of his personal heroes: “On opening day, when people asked Mr. Walt Disney if Disneyland was finished, he said, as long as there’s imagination in the world, Disney will never be complete.” And as long as people are willing to watch superheroes save the world, Marvel—and Kevin Feige—won’t be done, either.

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Re: Franchise Marvel/Disney #3.2

le Mar 28 Nov - 19:46
Changement de programme, les Russo viennent de poster une vidéo annonçant le trailer non pas pour jeudi mais pour demain!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!           (suis sûre que c'est à cause du fait que le trailer de Jurassic World 2 sort jeudi)
Le trailer sera présenté durant l'émission "Good Morning America" et Sebastian y sera présent

"Thank you to the best fans in the universe! Marvel Studios' "Avengers: Infinity War" Trailer TOMORROW."



Et en plus on a le 1er poster teaser pour annoncer encore plus le trailer demain





Et Tom/Spidey qui fait toujours de bonnes et jolies bourdes en nous montrant le poster qu'il n'avait pas le droit de montrer Vidéo partagée à l'instant par les Russo!!




Et voici des photos des girls sur le set d'Avengers 4!! Vous retrouvez donc Gamora, Valkyrie, Carol Denvers, Natasha, Okoye, Nebula, Hope & Mantis!




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Re: Franchise Marvel/Disney #3.2

le Mar 28 Nov - 22:07
Put** j'ai envie de dire ENFIN ! Depuis cet été qu'ils nous teasent sérieux ! Il était grandement temps, et j'espère que ça va être epique !!

Sinon ouais bon Tom Holland, il fais du troll à 200% pour le coup, ça sent bon le montage même si c'est sympa ^^.
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Re: Franchise Marvel/Disney #3.2

le Mar 28 Nov - 22:11
Mandieu

Le trailer sera présenté durant l'émission "Good Morning America" et Sebastian y sera présent

J'espère qu'on pourra avoir un lien de l'émission xDD

Et dire que normalement j'aime pas avoir d'infos sur les Marvel mais là l'attente est trop longue ^^"
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Re: Franchise Marvel/Disney #3.2

le Mer 29 Nov - 8:03
Bah depuis cet été, on pouvait bien patienter avec la vidéo du trailer d'une certaine moyenne qualité où l'on voyait déjà tellement de jolies choses

En plus pour Tom, Mark l'a félicité sur twitter Les deux types qui ne savent pas garder des secrets

Oui, on aura une vidéo de la présence de Sebastian dans l'émission, comme ce fut le cas l'année dernière quand il avait promu "Civil War" en compagnie de Chadwick!


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Sebastian Stan durant la promo d'I, Tonya, hier à New-York


Alors pour ce matin, avant la tornade cet après-midi voici de nouvelles photos et vidéos de Sebastian qui a continué hier de faire la promo de "I, Tonya", cette fois-ci à New-York!

Dans les 2 vidéos, Sebastian parle du trailer d'Avengers 3 qui sort today, que c'est la cumulation de 10 ans d'histoire et que c'était amusant de vraiment retrouver tout le monde dans ce film, jusqu'à côtoyer Doctor Strange
Pour la 2e vidéo, la journaliste demande à Sebastian si cela l'embête ou pas que les gens trouvent qu'il ressemble à Mark Hamill et ce que ça lui ferait s'il pouvait jouer un jeune Luke comme du fait qu'il va y avoir un film sur Han jeune. Sebastian dit que ça le dérange pas du tout et qu'il est complètement pour jouer un jeune Luke et qu'il n'attend qu'une chose: le coup de téléphone

Et concernant, I, Tonya, le film a encore reçu un prix, là, c'est tout le cast qui est récompensé, à nouveau, pour le "Critics' Choice Seal of Distinction"!! Ca sent bon pour que le film soit nominé aux Oscars Car il a encore reçu 3 nominations pour le festival du film Indépendant qui se déroulera en mars prochain.
Sebastian est toujours aussi  








Premiere I, Tonya





Spoiler:









After Party




Spoiler:








Lien: Avant-Première I, Tonya
Lien: After Party I, Tonya




Les Russo révèlent qu'ils savent quels personnages ils sont autorités à tuer dans Avengers 4

Dans une récente interview, les Russo ont révélé que pour le moment, ils se concentrent exclusivement sur Avengers 3 & 4 et ne participent donc pas à l'après. Et ils nous disent qu'ils savent qui ils sont autorisés à tuer dans Avengers 4. Pour eux, pour l'instant Marvel n'a pas vraiment pour l'instant d'idées claires et précises d'où ils veulent aller mais plusieurs idées après Avengers 3 & 4. Que ce n'est pas la fin pour tous les personnages, c'est une fin pour certains personnages. Certains de ces personnages partiront. Et que cela montrait sa complexité car ce n'est pas tout a fait une fin nette.

Bon, va falloir se préparer vraiment à sortir la cargaison de mouchoirs


'Avengers 4' Directors Know Who They Are Allowed To Kill

Avengers 4 will in many ways be the end of the first 3 phase of Marvel's cinematic universe, and it seems the Russo Brothers are taking some heroes to the grave before they leave.

The Russo's filmed Avengers: Infinity War back to back with Avengers 4, and the latter will simultaneously be an ending and a rebirth of the universe. Rebirth occurs after death typically, and Anthony Russo is not taking that off the table.

"We’re not participating in any thought whatsoever about what happens after these movies," Russo told Vanity Fair. "So we know who we’re allowed to kill, and that’s about it. I don’t even think Marvel had any ideas about where they would go after [Avengers 3 and 4]. It’s not an end for all of these characters; it’s an end for some of these characters. So some of these characters will go on. So it’s more complicated, that’s why it’s not a clean ending."

It seems not all of your favorite heroes will make it out alive this time around, and that makes parting ways even more difficult for some.

That includes Marvel Studios chief Kevin Feige, who looks at Avengers 4 as a time for excitement but also as a time to say goodbye.

"I never went to summer camp when I was a kid, but the notion of the stories you hear of summer camp where you’re with people every day then it’s over," Feige said. "That happens on every movie. I just saw Scott Derrickson for the first time in months at this event in Atlanta, and I had spent almost every day for two and a half years with him. Same thing with Joss [Whedon]. Same thing with [Jon] Favreau. Same thing with James [Gunn] until we started gearing up again. So, in a certain way, it’s always like that. Up to this point there has always been a time when you get back together again. So the thought of that not happening is sad and we’ll have to organize some sort of a yearly brunch."

Avengers: Infinity War lands in theaters on May 4, 2018, while Avengers 4 lands on May 3, 2019.

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Re: Franchise Marvel/Disney #3.2

le Mer 29 Nov - 10:39
*Bave encore*
Bizarrement j'aimerais encore plus SW s'ils font un truc pareil xD

Les mouchoirs....putain non pas ça. Quoi que s'ils suivent un poil la storyline des comics, je vois déjà venir l'un d'eux ><
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